Blog

Marka a emocje

24.04.2019

Psychologia jednoznacznie wypowiada się na temat bodźców stojących za podejmowaniem większości decyzji. To emocje wzywają do działania i nakazują takie, a nie inne wybory. Wbrew pozorom za decyzjami, w tym oczywiście wyborami konsumenckimi, rzadko kiedy staje racjonalność. Niemal zawsze to określone emocje, jakie wzbudza dana marka, stają się przyczyną sukcesu na rynku i silnej obecności w świadomości odbiorców reklam. Dlatego też tak bardzo ważne jest, by marka wzbudzała emocje. Nie... By marka była emocjami.

Logo to nie tylko znaczek

24.04.2019

Logo firmy to coś z czym kojarzy się daną markę. To jeden z pierwszych elementów z jakim spotyka się klient podczas kontaktu z konkretnym usługodawcą. W związku z czym powinien to być znak, który zapada w pamięć i budzi odpowiednie, oczywiście jak najbardziej pozytywne skojarzenia. Logo to serce identyfikacji wizualnej i jej układ krwionośny. Odpowiednio zaprojektowane i wykonane potrafi przynieść wielkie korzyści dla początkującej firmy.

Dlaczego warto inwestować w markę

24.04.2019

Kiedyś marka miała na celu odróżnienie jednego produktu od drugiego, aby konsument wiedział, który produkt kupuje. Obecnie postrzeganie marki jest zupełnie inne, dzisiaj znaczy ona o wiele więcej niż w przeszłości. Mówi się, że obecnie marka jest jednym z najważniejszych aktywów niematerialnych przedsiębiorstwa, a dobrze zaplanowane i zarządzane marki stale nabierają na wartości. Dlaczego warto inwestować w markę, rozwijać ją i budować pozytywny wizerunek? Odpowiedź poniżej.

Bank zdjęć, czyli skąd brać grafiki

24.04.2019

​​​​​​​Zapewne będąc na etapie planowania wyglądu opakowania swojego produktu w pewnym momencie zaczniesz się zastanawiać, skąd brać grafiki, które będą tworzyły wizualną szatę produktu. W artykule przedstawimy zarówno płatne jak i darmowe możliwości pozyskania obrazów i grafik.

Licencja na obraz

24.04.2019

W Internecie można bez większego problemu znaleźć różnego rodzaju fotografie i grafiki, ale tylko nieliczne z nich nadają się do wykorzystania w produktach. Materiały takie są bowiem objęte prawami autorskimi i to niezależnie od tego w jaki sposób są rozpowszechniane. Warto pamiętać o tym, że ochronie prawnej dodatkowo podlega wizerunek osób, które na zdjęciach są widoczne. W tym przypadku dobrze jest więc wiedzieć czym są licencje Creative Commons i na co pozwalają.

Czym jest marka

24.04.2019

Jak to jest, że jedni wpadają na genialny pomysł na biznes, wprowadzają go na rynek i z powodzeniem prowadzą, ich marka zyskuje na znaczeniu i staje się coraz bardziej rozpoznawalna. Jednym słowem sukces! A inni, choć posiadają równie świetne pomysły, niestety nie potrafią osiągnąć przewagi konkurencyjnej na rynku i ich biznesy po prostu umierają. Czemu tak się dzieje? Dlaczego jednym udaje się, a innym nie?

Metody wyceny wartości marki

24.04.2019

Google, Apple, Coca-Cola czy Mercedes - co je łączy? Otóż są to marki, które zna cały świat. Fakt, że opanowały cały glob nie jest wynikiem pojedynczych czynności, a długoletnich zaplanowanych działań nad wizerunkiem i zwiększaniem wartości marki. Po co inwestować w markę i przede wszystkim jak można oszacować, ile jest ona warta?

Brief dla grafika

24.04.2019

Działając w biznesie, prędzej czy później będziesz musiał skorzystać z pracy grafika, którego poprosisz o opracowanie projektu. Czy to będzie logo, opakowanie produktu, szata graficzna gadżetów reklamowych, czy jakikolwiek inny projekt graficzny, zawsze dobrze wykonać do tego brief. A co to takiego?

Budowanie marki produktu - 3 pierwsze kroki

24.04.2019

​​​​​​​Zazwyczaj zaczyna się od tego, że wpadasz na genialny pomysł wprowadzenia marki na rynek. Wymyśliłeś produkt, który Twoim zdaniem jest genialny i jesteś przekonany, że przyjmie się na rynku. Uważasz, że ludzie go potrzebują i że z pewnością osiągnie sukces. Dajesz z siebie wszystko, dopracowujesz produkt jak najlepiej potrafisz, robisz ogólną kampanię reklamową wprowadzającą produkt na rynek i okazuje się, że Twoje oczekiwania nie do końca się sprawdzają.

Jak wymyślić dobrą nazwę dla swojego produktu

24.04.2019

Opracowanie nazwy dla swojego nowego produktu jest ważnym etapem w procesie kreowania marki. Marketingowa nazwa ma bowiem wiele zastosowań i jest niezbędna do prowadzenia komunikacji z otoczeniem. Musi być więc dokładnie przemyślana, aby była jednocześnie prosta, łatwo zapamiętywalna, ponadczasowa i najlepiej unikalna.


Masz pytania? Potrzebujesz pomocy?

Zadzwoń do nas lub napisz! Odpowiemy na każde Twoje pytanie.

tel. 555 333 777
Kreatore - ul. Barcza 8/1, Olsztyn 10-695