Dlaczego warto inwestować w markę

24.04.2019

Kiedyś marka miała na celu odróżnienie jednego produktu od drugiego, aby konsument wiedział, który produkt kupuje. Obecnie postrzeganie marki jest zupełnie inne, dzisiaj znaczy ona o wiele więcej niż w przeszłości. Mówi się, że obecnie marka jest jednym z najważniejszych aktywów niematerialnych przedsiębiorstwa, a dobrze zaplanowane i zarządzane marki stale nabierają na wartości. Dlaczego warto inwestować w markę, rozwijać ją i budować pozytywny wizerunek? Odpowiedź poniżej.

Dobra współpraca z kontrahentami

Jeśli nasza firma będzie miała ugruntowaną markę, będzie przekazywała do otoczenia spójne i przemyślane komunikaty oraz niosła za sobą konkretne wartości, to z pewnością łatwiej będzie nam nawiązać współpracę z innymi podmiotami. Zazwyczaj do współpracy łatwiej jest zaprosić kogoś, kogo już się zna z bardzo dobrej strony. Tak samo jest z firmami. Jeśli nasza firma będzie popularna, mocno zakorzeniona w świadomości konsumentów i stale będzie dbała o swój wizerunek przekazując pozytywne wartości, to kolejni partnerzy sami się będą do nas zgłaszać. Wiarygodność przekazu i marki, którą się buduje, będzie rzutowała na relacje między partnerami biznesowymi.  

Zyskasz lojalnych klientów, a wraz z nimi popyt na produkty

Szczególnie dobrze widać to na przykładzie produktu. Inwestowanie w markę i jej rozwój, udoskonalanie produktu oraz prowadzenie komunikacji zgodnej ze strategią brandingową, z pewnością przyniesie nam wymierne korzyści w postaci klientów. Jeśli uda nam się wykreować markę naszego produktu w taki sposób, aby konsument nie umiał bez niego żyć i czuł, że jest mu on niezbędnie potrzebny, to jesteśmy wygrani. Dzięki temu zyskujemy lojalnych klientów, którzy nawet w czasach kryzysu i mocnych konkurentów nie odwrócą się od nas. To daje nam pewny stały popyt na produkty marki. Jednak lojalni klienci nadal wymagają uwagi i komunikatów o swoich produktach. Musimy zatem dbać o markę i jej unikalność. Powinniśmy także realizować spójne działania i być autentyczni w tym co robimy, bo klienci mogą szybko się na nas poznać. Jeśli natomiast zadbamy o te aspekty, możemy zyskać ogromną rozpoznawalność i lojalność. Dzięki temu nasza marka będzie miała jeszcze większą wartość.

Produkt o ugruntowanej i wartościowej marce można drożej sprzedać

Produkt, który wypracuje sobie solidną i rozpoznawalną markę, ma większą wartość dla klienta, który chce go nabyć. W obecnych czasach na rynku mamy wiele produktów o podobnych (a nawet jednakowych) funkcjach użyteczności i jakości. Dzieje się tak np. z piwami, czy wodami mineralnymi. Dlatego tak ważne jest, aby zbudować im dodatkową wartość, która wpłynie na decyzję konsumenta o zakupie naszego produktu, a nie konkurencyjnego. Dodatkowo warto inwestować w rozwój marki i sprawiać, aby konsumenci przywiązywali się do niej. Dzięki temu są oni w stanie zapłacić za ten produkt więcej niż za inne, podobne jakością.

 

Zysk ze sprzedaży marki

A co jeśli uda się wypracować taki produkt, który będzie miał silną i znaczącą markę na rynku? Można go sprzedać. W biznesie istnieje kilka zasad wyceny wartości marki. Jeśli chcemy zarobić na swoim produkcie, który będzie miał wyrobiony pozytywny wizerunek, charakteryzował się dobrą sprzedażą i pozytywnymi wartościami przekazywanymi społeczności, to może spieniężyć swoją inwestycję. Rozwój marki wymaga nie tylko inwestycji finansowych w komunikowanie o marce, ale także innych zasobów takich jak czas, czy know-how, które może być więcej warte niż aktywa finansowe. Dlatego też jeśli jesteś dobrym strategiem, umiesz budować produkty, z powodzeniem wprowadzać je na rynek i utrzymać na nim, możesz budować marki i sprzedawać je innym.

Inwestowanie w markę ma za zadanie zwiększyć jej rozpoznawalność i wykreować pożądany wizerunek. Jest to proces długofalowy polegający na poznaniu potrzeb rynkowych, zbadaniu potencjalnych klientów i konkurentów, opracowaniu spójnej i realnej strategii brandingowej opartej również na analizie trendów. Jednak przemyślany i konsekwentnie realizowany proces może przynieść wielokrotny zwrot z inwestycji.



 

Marka a emocje

Psychologia jednoznacznie wypowiada się na temat bodźców stojących za podejmowaniem większości decyzji. To emocje wzywają do [...]

Logo to nie tylko znaczek

Logo firmy to coś z czym kojarzy się daną markę. To jeden z pierwszych elementów z jakim spotyka się klient [...]

Masz pytania? Potrzebujesz pomocy?

Zadzwoń do nas lub napisz! Odpowiemy na każde Twoje pytanie.

tel. 555 333 777
Kreatore - ul. Barcza 8/1, Olsztyn 10-695