Zapewne będąc na etapie planowania wyglądu opakowania swojego produktu w pewnym momencie zaczniesz się zastanawiać, skąd brać grafiki, które będą tworzyły wizualną szatę produktu. W artykule przedstawimy zarówno płatne jak i darmowe możliwości pozyskania obrazów i grafik.
W Internecie można bez większego problemu znaleźć różnego rodzaju fotografie i grafiki, ale tylko nieliczne z nich nadają się do wykorzystania w produktach. Materiały takie są bowiem objęte prawami autorskimi i to niezależnie od tego w jaki sposób są rozpowszechniane. Warto pamiętać o tym, że ochronie prawnej dodatkowo podlega wizerunek osób, które na zdjęciach są widoczne. W tym przypadku dobrze jest więc wiedzieć czym są licencje Creative Commons i na co pozwalają.
Działając w biznesie, prędzej czy później będziesz musiał skorzystać z pracy grafika, którego poprosisz o opracowanie projektu. Czy to będzie logo, opakowanie produktu, szata graficzna gadżetów reklamowych, czy jakikolwiek inny projekt graficzny, zawsze dobrze wykonać do tego brief. A co to takiego?
Czy wiesz, jak wiele osób chcących zaoszczędzić kilkaset złotych na usługach graficznych próbowało samodzielnie przygotować pliki do druku? A potem jak wielu z nich przeżywało ogromną frustrację, rozczarowanie i wiele innych negatywnych emocji, które można przeżyć w chwili, kiedy okazało się, że kolory na wydruku z drukarni nijak się mają do odcieni na grafice z laptopa? Wówczas cała złość zostaje skierowana na pracowników drukarni.
Ostatnio pisaliśmy w artykule o identyfikacji wizualnej i podkreślaliśmy, jak ważne jest budowanie spójnego wizerunku. Wymieniany był też szereg materiałów graficznych, które pomocne są w tworzeniu tego wizerunku. Niestety nie wszystkie firmy mają takie budżety, które pozwalają na wykonanie wielu takich materiałów. Szczególnie te będące na początku swojej drogi mają problem z pozyskaniem środków na produkcję tego typu narzędzi. Jak więc sobie z tym radzić? Otóż odpowiedź jest prosta - trzeba postawić na te najpotrzebniejsze. My podpowiadamy, w które materiały graficzne zainwestować, aby były nie tylko potrzebne, ale także budowały pozytywny wizerunek Twojego przedsiębiorstwa.