Psychologia jednoznacznie wypowiada się na temat bodźców stojących za podejmowaniem większości decyzji. To emocje wzywają do działania i nakazują takie, a nie inne wybory. Wbrew pozorom za decyzjami, w tym oczywiście wyborami konsumenckimi, rzadko kiedy staje racjonalność. Niemal zawsze to określone emocje, jakie wzbudza dana marka, stają się przyczyną sukcesu na rynku i silnej obecności w świadomości odbiorców reklam. Dlatego też tak bardzo ważne jest, by marka wzbudzała emocje. Nie... By marka była emocjami.
Logo firmy to coś z czym kojarzy się daną markę. To jeden z pierwszych elementów z jakim spotyka się klient podczas kontaktu z konkretnym usługodawcą. W związku z czym powinien to być znak, który zapada w pamięć i budzi odpowiednie, oczywiście jak najbardziej pozytywne skojarzenia. Logo to serce identyfikacji wizualnej i jej układ krwionośny. Odpowiednio zaprojektowane i wykonane potrafi przynieść wielkie korzyści dla początkującej firmy.
Kiedyś marka miała na celu odróżnienie jednego produktu od drugiego, aby konsument wiedział, który produkt kupuje. Obecnie postrzeganie marki jest zupełnie inne, dzisiaj znaczy ona o wiele więcej niż w przeszłości. Mówi się, że obecnie marka jest jednym z najważniejszych aktywów niematerialnych przedsiębiorstwa, a dobrze zaplanowane i zarządzane marki stale nabierają na wartości. Dlaczego warto inwestować w markę, rozwijać ją i budować pozytywny wizerunek? Odpowiedź poniżej.
Jak to jest, że jedni wpadają na genialny pomysł na biznes, wprowadzają go na rynek i z powodzeniem prowadzą, ich marka zyskuje na znaczeniu i staje się coraz bardziej rozpoznawalna. Jednym słowem sukces! A inni, choć posiadają równie świetne pomysły, niestety nie potrafią osiągnąć przewagi konkurencyjnej na rynku i ich biznesy po prostu umierają. Czemu tak się dzieje? Dlaczego jednym udaje się, a innym nie?
Google, Apple, Coca-Cola czy Mercedes - co je łączy? Otóż są to marki, które zna cały świat. Fakt, że opanowały cały glob nie jest wynikiem pojedynczych czynności, a długoletnich zaplanowanych działań nad wizerunkiem i zwiększaniem wartości marki. Po co inwestować w markę i przede wszystkim jak można oszacować, ile jest ona warta?